Zomaar
Ieder van van ons heeft een netwerk.
Sommige contacten zijn zakelijk, andere relaties heb je via de sportclub, een lidmaatschap van een vereniging, de kerk, Rotary, familie of ..... gewoon zomaar.
Handig zo’n netwerk, bij het onderhouden van sociale contacten, als je hulp nodig hebt, als je iets zoekt of ..... gewoon zomaar.
Ook fijn om een netwerk te hebben als je van daaruit business wilt doen. Dat gaat tenslotte ook ...... gewoon zomaar.
Stelt u daarbij nu eens serieus de vraag: Zomaar????
Komen leads zomaar naar je toe?
Worden leads zomaar klanten?
Denken leden van je netwerk zomaar aan jou?
Gaat het allemaal zomaar vanzelf?
Het antwoord is helaas ontnuchterend.
Het gebeurt niet zomaar!
Je moet er het nodige voor doen.
Iemand die je een lead of aanbeveling geeft zal jou moeten kunnen vertrouwen.
Hij moet weten welke waarde je met je product of dienst kunt toevoegen aan de prospect.
Hij stelt zijn relatie met zijn netwerkcontact op de proef door jou aan te bevelen.
Hij hoeft geen directe beloning van je, maar hoopt dat jij hem ook eens kunt aanbevelen.
Zomaar gaat het dus niet.
Maar er zijn gelukkig wel experts die jou deze zaken eigen kunnen maken.
En daar ben ik er “zomaar” een van.